lördag 23 september 2017

Höstfärger

Nu är det höst på riktigt. 

Jag vaknar som vanligt i ottan. Tassar upp och dricker mitt kaffe i lugn och ro samtidigt som jag kikar ut genom köksfönstret. Det är ljust men ändå mörkt.

 Där ute gör sig trädgården redo för vila. Redan tänker jag. Fast jag får väl nöja mig nu. 

Jag kan ändå njuta ett litet tag till av de sista blommorna innan frosten kommer och tar dem. 

Varje årstid har sin tjusning även om våren kanske är min favorit, jag skriver kanske. Jag kan inte bestämma mig riktigt. 

Just nu bestämmer jag att hösten är den vackraste i dessa murriga men ändå varma toner.

 Jag fick en present igår, en lövblås. Ja skratta ni men det har jag önskat ett tag. Jag ska främst blåsa granbarr med den från uteplatsen. Fast visst kanske ett och annat ekblad kommer virvla runt också. Naturligtvis ska den testas idag. Kolla in färgen på den. Höstigt värre. Fniss!



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Visst är varje årstid speciell och jag gillar höstmyset som är nu. Sen är det ju såklart härligt med vår och sommar också...även vintern har sin tjusning om det är riktig vinter vill säga. -5° och lagom med snö och så sol på det. Då är det ju så vackert! Ja, allt har sin tid!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Nu är du ju riktigt höstredo!!

    Höstkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.