torsdag 31 augusti 2017

Bläddra lite och skördetid

Jag har nog feber. Japp! Om jag inte tittat eller ens bläddrat i nya IKEA katalogen fast den legat här i flera dagar, ja då är det något som är fel. Ha Ha! 


Jag gör det nu, lite snabbt och tänker att i morgon kanske för just nu är jag för trött. Jag känner att kvalitén är sämre på själva katalogen, men att den ändå doftar nytryckt.  
Skymtar grått kök. Är fortfarande nöjd med mitt målande av köksluckorna i ljusgrå kulör. Jag skulle välja det igen om jag skulle köpa nytt. På tal om kök...

Tog en sväng ner till landet och skördade vaxbönor. 
Från en enda planta. Får bli torsdagens tillbehör till middagen. Kalkonkorv med squashspagetti.


Kram Pia






2 kommentarer:

  1. D har jag också feber, och den verkar hålla i sig ;) Har inte heller öppnat IKEA-katalogen. Här har den t o m flyttat från köksön till tidningskorgen. Utan att öppnas ;)
    Mysigt i uterummet hos er! Vaxbönor fick vi som någon av alla tolv rätterna i somras, när vi var på "utflyktsmiddag" där på Smögen. Första gången jag ätit det. Gott!
    Ja, de där katterna och hundarna i Grekland... vi såg också ett helt gäng när vi var där för fyra år sedan. Undrar fortfarande vad som hände med den lilla lilla valpen, som "försvann" från ena kvällen till den andra? :(
    Kram och trevlig helg! Jag ska åka till mor och far i em, som håller på att sälja huset...
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Samma här, kanske är någon epedimi som går 😉
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.