torsdag 29 juni 2017

Mitt Greenhouse.

Nu är det mest sova, jobba och äta känns det som. Ja och sitta och insupa sol en stund också. Jag tar en tur ut i växthuset för att vattna och kolla läget. 

Det är mysigt där tycker jag. Just nu så är det belamrat av murgrönor som vi ska smycka bröllopets dukning med. Det finns annat också som basilika, chili och vindruvor.


 En vacker petunia har fått stanna kvar därinne, älskar färgen på den och på glashyllan trängs mynta med julstjärna och en minigurka.


 Kaprifolen ålar sig in genom dörren när man öppnar. Man får liksom putta iväg den när man går ut. Ett kärt besvär.

Tänker att jag måste njuta av allt det fina och inte stressa på. Snart är det gråtrist november igen. Så stanna upp en stund och ta vara på allt de fina omkring dig.


Kram Pia






  

8 kommentarer:

  1. Jag drömmer om gröna fingrar och ett härligt prunkande växthus. Så fint du har i ditt. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tycker jag du gör rätt i. Stanna upp och njut av tiden just nu.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Tänker exakt lika! Jag bara MÅSTE stanna upp och känna in allt...men gör det inte!!
    Var en sväng till Öland i veckan och fick en dos av allt jag älskar, himmel vad jag längtar tillbaka!
    Ja ibland får man bida sin tid och njuta av nuet, där man är, just nu...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Så är det... Man måste stanna upp och bara insupa och njuta av allt det härliga just nu! Det har jag bestämt att jag ska göra den här semestern.... så det så!!! ;)
    Och ett växthus fyllt av så mycket fint som ditt, vill jag också ha!!!
    Önskar Dig en finfinlördag, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Så vackert ... ❤️
    Stanna upp du & njuuuut,det gör jag mé!
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för de kloka orden, jag njuter inte alls just nu, som jag borde... bara målar och tapetserar och irriterar mig på all oreda här hemma - mitt i piontiden!! Det är ju förskräckligt!!

    Kram Gunilla, som i morgon inte tänker ta i en pensel...

    SvaraRadera
  7. Oj, vad det växer hos dig!
    Så härligt med egna druvor, det känns väl lyxigt kan jag tro!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Hej Pia,
    Å vad mysigt med ett växthus. Jag drömmer om ett orangerie som jag kan möblera mysigt och ha växter i. Någon gång...
    Ja, vi måste passa på att njuta nu. Jag tänkte på det när jag var ute och gick i morse...snart går jag här och det är vinter och kallt och blåser kyligt.

    Kram och ha det gott!

    Ska du inte ha semester?

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.