måndag 29 maj 2017

Arg och glad på samma gång.

Det finns dagar som man gärna skulle vilja slippa. Det finns även dagar som man med glädje lägger på minnet. 

Det finns dagar då man fattar en hel del. Ja som tex. att sånglektioner gett resultat, att man på riktigt förstår vikten med att höja en tonart när man sjunger med barn. Att aldrig nedvärdera någons tankar och handlingar utan att tänka ett varv till.  Att en korg med tvätt inte alls är så himla jobbig att vika om man jämför.

Att man vet vad blommorna heter när man ska lära ut till barn, att stadspulsen är på tok för hög för en lantlolla som mig. Känslan när man glatt utbrister, Hej vad kul att se ett ansikte man känner igen och personen ser så där undrande på mig. Vi konstaterar att det finns en tvilling. Pust! Jag är inte galen.  

Ilskan kom när jag fick P-böter på 500 spänn för att jag inte fattade vart jag skulle parkera. Åhhhh! Som om jag inte redan lidit ekonomiskt av mina impulsiva handlingar. 

Glädjen över  att veta vad man har och faktiskt, om jag inte gjort mina vansinnesval så hade jag ju aldrig fått veta det jag vet nu. Glad att få komma hem till räksallad, till solsken och lantluft. 


Till min trädgård med snett parasoll och vetskapen om att om tre dagar är kanske allt  precis som vanligt igen. Fast med ytterligare en erfarenhet rikare. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Underbart blogginlägg! :-)

    Life un-edited!

    Skönt att inse att man inte är ensam om att känna PRECIS så där ibland.

    Älskar't!

    Kramen,

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  2. Underbart blogginlägg! :-)

    Life un-edited!

    Skönt att inse att man inte är ensam om att känna PRECIS så där ibland.

    Älskar't!

    Kramen,

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  3. Håller med dig för så där känns det lite ibland.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med p-böter :(
    Ha dé så gott!

    /Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.