torsdag 6 oktober 2022

Vimsiga jag

Jag är inte mig själv är fruktansvärt stressad och det märks kan jag lova. Fick ett meddelande om att bilen har körförbud. Oooops! Jag har glömt att besiktiga den. 


Ingen fara, har bokat en tid så det löser sig. Är sjukskriven ett tag för att varva ned och tänka klart. Tur i oturen för då behöver jag ju inte bilen. 


Ni som undrade hur marmeladen blev och smakade. Den blev lagom i konsistensen. Färgen gillar jag men den är lite vilseledande. Man förväntar sig smak av apelsin eller aprikos men det smakar mest äpple. Men absolut gott att ha på en frukostmacka med ost och så kaffe till det. 


 Brödet bakade jag och Alundagossen förra veckan.  En blandning av rågsikt och vetemjöl med hackade valnötter i. Mums! Recept har jag inget utan vimsade bara ihop en deg. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Då får du försöka att varva ner nu.
    Vet att det är en knasig sak att säga till någon som är uppstressad. För det hjälper föga.
    Men det är ju tanken som räknas.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Opps! Så det kan gå.
    Vila upp dig nu och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Frukostbullarna ser så goda ut att jag genast vill baka!
    Så bra att du får lite tid att vårda dig. Önskar dig god balans i vardagen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Vila nu, så gott det går...allt löser sig. Jag lovar...
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.