lördag 16 februari 2019

Lite picklat och annat fix

Lördagar är ju fulla av möjligheter. Ja om man vill. Jag ville så gärna klä om en lampskärm. Från vit till svart i linnestyle. 

Gick inte alls som jag tänkt. Det där med att räkna ut saker och ting, ja typ matte... Det är inte min starka sida. Nähä! För svårt, för komplicerat för mig. Då övergick jag till att gnälla och klaga ett tag. Målade på skåpluckorna en sväng till. 

Bakade havrefrallor för att avleda dåliga vibbar. Sedan gick jag till anfall mot uterummet. Röj,Röj och skön feeling efteråt.

 Mot ugnen igen, hatar att rengöra den men ett måste. Och så slutligen mot middagen. Jag picklade rödlök till kycklingburgarna och tänkte att varför inte testa att pickla selleri också. 

Funkade jättebra. Sedan tänkte jag mig en strawberrydaquari men det blev blueberry istället. Yummi! Tack Maria för inspiration.


Ja men en vanlig lördag kan man säga. Lite Mello på det och ögonen slöts stup i kvarten.

Kram Pia



1 kommentar:

  1. Full rulle med andra ord på din lördag. Men det är skönt när man får tråksaker gjort.
    Ha en bra söndag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.