onsdag 13 februari 2019

Årlig kontroll

Tjoho, jag är nybesiktigad och godkänd. Inga stora fel på mig och enligt beräkningar så är det bara 1% risk för att jag ska få en hjärtinfarkt. 

Jag har tagit mig i kragen och börjat med promenaderna igen. Det är faktiskt ett jätte enkelt sätt att hålla igång lite lagom. Läkaren berättade att det enligt forskning var mycket viktigare att man rörde på sig för hälsans skull än att man strävade efter att vara trådsmal. Så fortsätt röra dig, tänk inte så mycket på att banta, njut av det goda och stressa inte. Sedan sa han att jag borde äta mindre bröd. Vi äter på tok för mycket bröd tyckte han. Ja men det vet jag väl. Fast när en hurtig läkare säger det på glad norska och med ett leende, klappar sig själv på magen och erkänner att han minsann tänker på vikten han också. Ja då är det väl så. Jag som fick skjuts ner till läkarstationen, satte på mig överdragsbyxorna ovan på träningsbrallorna och powerwalkade hem. Kände mig starkare än på länge. Ja och gladare.

 Tog mig an en skåplucka till. Ja och dammade av yoga cd:n. Skrattade lite åt min kreativa vrå. Wooow vilken fruktansvärd röra va? Fast en skön sådan faktiskt. 

Nu ska vi se om jag orkar vara lite kreativ till innan mitt favoritprogram på onsdagar börjar. Mästerkocken.




Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så skönt när man får en godkänd stämpel efter besiktningen 😉. Brödet är väldigt svårt att vara utan tycker jag med.
    Ha en fortsatt fin onsdagskväll
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men vad härligt! Alltid skönt att få godkänt i den årliga kontrollen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hallå där...
    Men åå va härligt och underbart att få träffa en sån läkare..;)
    Va länge sen det var jag skrev till dig nu..:( Jag har fått en släng av musarm så jag får tänka mig för hur mycket jag använder högerhanden...huuua...jag som är SÅ högerhänt.... fast det braiga är att jag har bytt datorn mot en bok på kvällarna...;)
    Va mycket goda recept du lägger ut, blir sugen att laga mat och den där lillstugan...det är ju SÅ roligt att få följa före o efter projekt. Det kommer gå som en dans det där.
    Om ni ska hyra ut igen så skulle jag bara ha rollat väggarna...utan att slipa tapetskarvar...det går snabbt är billigt och är ju enkelt att fräscha till om det skulle behövas...

    Snygga solbrillor å såååååklaaaaaart måste man börja snegla på bejbykläder när man ska bli farmor..<3
    Kraaaaam o ha en mysig alla hjärtans-dag

    SvaraRadera
  4. Härligt! Heja dej! Jag promenerar minst 5 km om dagen och det gör sådan enorm skillnad.
    Ha det gott!
    Kramen, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.