lördag 27 maj 2023

Glad Pingst i trädgården

 Jag vaknade upp till en solig lördag och hade ingen aning om att det faktiskt är Pingstafton idag. 

Fick ett sms av Pappa som önskade oss en Glad Pingst. Var i alla fall på jobbet igår så jag antar att viruset är över nu även om jag hostar lite fortfarande. Jag hade tänkt jobba hemifrån men när huvudman ringde och sa att all personal skulle avskedas så var det bäst att åka på plats. 

Känns lite märkligt att sitta och jobba med schema för Juni månad och lägga ner energi på det samt en massa andra saker när Förskolan ska upphöra. Ja eller upphöra i företagets regi, nu ska kommunen ta över. 

Så i dagsläge så har jag inget jobb i Augusti men det löser sig säkert. Nog om det. 

Trädgården är så himla fin nu tycker jag. Är tacksam över att ha en stor tomt där vi kan njuta av allt möjligt. Syrener, gullvivor, rhododendron, akleja, allium och så annat som vi sått och planterat. Ibland är jag mindre glad över den stora tomten för den sköter sig inte själv. Man ska orka och hinna med och jag får dra ner på ambitionerna om att ha det tipptopp överallt. Det går bara inte. Men om jag blir arbetslös så kanske jag kan piffa till den en smula. 

 Nu njuter vi av dagen tycker jag.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Allt har sin tid och den vackraste är prick nu!
    Fortsätt njut.
    Glad pingst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Personalen som finns på förskolan får inte följa med på köpet när det blir kommunen som tar över?
    Ha en fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Nej, Pingst är inget vi firar direkt men det är en fantastisk tid nu när allt slår ut och blommar. Och bara det är ju värt att fira :)
    Och trots att vi inte har vår trädgård kvar så finns det så mycket fint som blommar här i parken utanför vår lägenhet, som vi kan njuta av utan att behöva röra ett finger. Men jag kommer sakna mina pioner...
    Ha en fortsatt glad pingst och hoppas det löser sig med jobb till hösten. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Glad Pingst på dig också. Vilken söt azalea du har.

    SvaraRadera
  5. Ja, det er vel den aller vakreste tiden! Er det noe som ikke steller seg selv, så er det vel en hage. Folk skulle bare vite hvor mye arbeid det er å få ting til å se tilfeldig ut :) God pinse!
    /Irene

    SvaraRadera
  6. Ja dessa kommunal urdumma beslut jämt! Bra betalt för dumma beslut har dom också!! Nåväl, allt brukar lösa sig och fint i trädgården har du också just nu...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker akleja och vilken härlig lila rabatt mot den röda fasaden. Den kombon gillade jag skarpt.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.