tisdag 14 juni 2022

Polkarandigt och gula dagliljor

 Vissa dagar är ju inte som andra. Den här tisdagen har varit extremt fokuserad på avdelning mage.

 Inte roligt alls men man får göra det bästa man kan. Inga mer kommentarer om det. Nåja, mina petunior har börjat att blomma. Exakt så som jag ville att det skulle bli. 

Det är en skär och len lycka ska ni veta. Att få  fram dessa amplar från yttepytte små frön som man samlat in från föregående år. Slår mig på bröstet för det som amatörodlare. Tjohooo! Sen lyser perennrabatten med den gula dagliljan. Vackert och upplyftande. För kännedom så är de stulna från Korsnäsgården.  

Mycket på agendan just nu men snart väntar lite efterlängtad ledighet. En vit liten sak på två hjul ska få min uppmärksamhet då. Det är verkligen på tiden.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Så fina blommor! De polkagrisrandiga är underbara. Påminner mig om min mormor som hade sådana i sina blomlådor på somrarna. Jag fick en hink med precis de där gula liljorna av mamma för ett par dagar sedan. De skall ner i mitt land, och nu tack vare dig så vet jag vad de heter också. Du är verkligen bra på det där med plantor. En annan har rätt bruna fingrar :-)

    Varm kram och ha en trevlig cykeltur :-)
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja de där polkarandiga är ljuvliga! Kuliga! Skönt med semester snart...jag kämpar på och tar semester i höst i stället. Ha en glad dag :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du drivit upp amplarna från början, så fina.
    Hoppas din mage är lite bättre idag.
    Ha en fin onsdag och en skön cykeltur när det blir dags.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Åh, dina petunior är ju fantastiskt vackra. De ska du vara nöjd med tycker jag. Jobbigt med din strulande mage.

    SvaraRadera
  5. Hoppas magen har kryat på sig. Skönt med semester snart, det skall jag också ha.

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.