måndag 6 juni 2022

Kom igen

 Ofta så sitter det i huvudet. Jag menar mentalt. Det där med att vara trött och sura, det bestämmer man ju ganska mycket själv. 

Inte att man är trött men hur man ska bemöta det. Jag var sur en dag men igår så började jag att ta tag i en bit av trädgården. Maken hakade på och vips så hade vi rensat bort fyra kärror ogräs och fått till det riktigt hyfsat.

Före
Efter

 Den gamla fallfärdiga slipersmuren är kvar som synes. Pallkragarna behöver målas men syftet med dem är ju inte i första hand att vara snygga. Nej där ska det växa god mat.(jag jobbar hårt med det mentala därom eftersom det estetiska är viktigt för mig

Före
Efter

Det finns fortfarande en del kvar att fixa till men det hinner vi väl en annan gång. I dag ska vi fira nationaldagen med ett våffelkalas. 


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Jag tycker dina grånade slipers är fina! Och att rensa med hjälp kan vara riktigt roligt.
    Njut nu av våfflorna. Jag ska på 30-årsöverraskningskalas för mitt äldsta barnbarn.
    Kommer att bli så kul!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Säger som Eva-Marie att din slipers är snygg som den är.
    Här ska vi snart iväg på 70-årskalas.
    Ha en fin dag och gott med våfflor.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.