söndag 12 juni 2022

En bukett ska jag plocka för att göra mig glad

 En helg är till ända och jag har fått massor av saker gjorda i trädgården. 

I morse vaknade jag kl. 07.00 och spatserade ut i nattsärken och började jobba. Klippte bort döda grenar från vidjehortensia, krattade upp gräs och resterna från en omkullvält grill. Rensade sen upp i några rabatter och planterade ut zinnior, astrar och tagetes i olika former. 

Sen tog jag lite frukost innan jag fortsatte. Maken tyckte att jag skulle ta en paus. Så det gjorde jag faktiskt. En välbehövlig sådan. Vi åkte för att gratulera syster och hennes sambo i förväg och i efterskott. Ni vet anden är villig men.... Nåja jag får väl ändå vara nöjd med dagens bravader. Avslutade med att plocka in en sommarbukett till uterummet. Eller faktiskt med att se på fotboll.

😔

 Skamligt att förlora mot Norge.




Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Den här tiden blir det mycket små buketter. Hur ska man kunna låta bli?

    Ha en fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. En supervacker sommarbukett.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Härlig känsla att ha fått mycket gjort, och sen ta en välbehövlig paus på det. Och en fin bukett fick du ihop!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bukett! Så himla fint du har i dina rabatter också (tittade genom inläggen bakåt) jag fattar dock inte vad du menar med att kirskål och några "knöl"...vad det nu hette... hade tagit över? Jag som inte alls är speciellt kunnig inom ämnet trädgård såg bara härlig grönska och blomning :) Så fint Nationaldagsfirande ni fick! Härligt att umgås i flera generationer.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  5. Härligt med en trädgårdsdag och kunna belöna sig med en fin sommarbukett.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.