onsdag 8 juni 2022

Blomstertid

 Det är så vackert så man dånar. Mitt upp i stress och jäkt så måste jag stanna upp och beundras av  blommorna och grönskan. 

Jag tror aldrig vår rhododendron har varit så här tjusig någonsin. Men även den minsta lilla självsådda pensé kan få mig att känna enorm tacksamhet och glädje. 

 Jag lyckades få bort ogräset i Irisrabatten där löjtnantshjärtat står. En ynka liten kvist hittade jag. Nu har den fått ny jord och gödning. I lådan sitter det astrar, zinnior och tagetes på rad. 

Jag är extra nyfiken på hur det kommer bli sen när det blommar i knallorange, blått och lite brunrött. I amplarna börjar det också hända saker. Att ta en sväng runt i trädgården innan jobbet ger lite extra energi. 

I dag blir det en lång dag som avslutas med en brandutbildning. Spännande att släcka bränder digitalt.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Du har en vacker trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är sannerligen en vacker tid vi har nu, så grönt och så mycket blommor.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Din trädgård är magisk och du har verkligen gröna fingrar Pia! Ja nog är det vackert nu, nästan så man blir tårögd...
    Släcka bränder digitalt känns inspirerande :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Oj, så vackert, och så klokt att du stannar upp och njuter!! Hoppas du haft tid till det i helgen med!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.