torsdag 15 april 2021

Planterat i gammalt

 Då var det gjort, sommardäcken är på och vi fixade det själva på bägge bilarna. Känns som att man sparat 500:- typ. 

Så skönt att vakna upp utan huvudvärk och känna att man vill göra något. Efter däckbytet så spolade vi av allt med högtrycken. Ångan uppe och äntligen planterade jag ut penséerna. Tog den där gamla bastustävan. Ett loppisfynd från Norrland.

Bättre sent än aldrig heter det ju. Suckade lite över det gamla bordet i betong och porslin som sett sina bästa dagar. Funderar på om jag eventuellt skulle kunna knacka bort det gamla och laga. Funderar alltså, fast det har jag gjort ett tag nu. 

Det är som det är här hos oss. Lite gammalt och skavt både här och var.  Något jag brottas med lite då och nu. Klimatsmart eller inte? Ska man kasta bort och köpa nytt? Eller kan det få vara lite nött och skavt? Kan man leva med det? Det funkar ju att sitta i de där trädgårdsmöblerna som vi fått, som rustats upp lite men kanske inte är supersnygga. 

Nja jag har nog tänkt klart. Det får faktiskt vara så. Inget att skämmas över tänker jag.



Inte penséer i en gammal bastustäva heller.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Jag är ju en stor förespråkare för det nötta, avskavda, lite vingliga! Själfullt och charmigt! Och vackert!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tycker trädgårdsstolarna är snygga, helt i min smak och även planteringen är fin.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Absolut inget att skämmas över om någonting är slitet och nött.
    Gillar sådant som man kan rusta upp om det går.
    Och dina trädgårdsstolar som är supersnygga. Är väl sådana som många vill ha och kostar multum nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Det är väl perfekt att återbruka, om man har något att återbruka vill säga ;-) För första gången i mitt liv tänker jag nog ge mig ut och leta på lite loppisar efter stora kopparkärl för att plantera i, vi har ju mängder såna där otrevliga sniglar överallt. Jag får välan se om de går att finna några till rimliga priser.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Ja här åkte sommardäcken på i sista minuten som vanligt! Ja återbruk gillas :) Skräp för många är en guldgruva för mig hi hi...
    Lördagskram till dig från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.