torsdag 22 april 2021

Akvarell på kul

 Rastlösheten kom över mig efter jobbet. Har haft en bra dag i dag trots snö och kyla. 

Men att bara sitta ner och glo på ingenting, nej det ville jag inte så satte jag mig ner och tog fram akvarellpapper och färger. Penslarna står där alltid och sen var jag igång. Som vanligt blir det blommor. 

Det är bara på kul, ingen stor konstnär här inte men det är rogivande att se hur det växer fram en bild. Rogivande och roligt. När tanke blir till handling och se hur bilden formas. Ja det är en skön känsla. 

Medans jag målar så reflekterar jag över dagen som varit. Vad har varit bra, vad har varit mindre bra? Samlar tankarna.

   Vad hittar ni på när ni är rastlösa?

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Här blir det nog att det pysslas med lita av varje eller att bara ta en löprunda och rensa huvudet.
    Så fin din teckning/tavla blev.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Läser, skriver, stickar, syr... eller promenerar långt. Kommer aldrig igång med nåt måleri fastän jag egentligen vill.
    Grattis till att du kommit igång och fortsätt att måla på lust!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fin målning du gjort! Önskar att jag också kunde ta tag i målandet igen. Gjorde ju det förr och det är ju så rogivande! Men jag kommer inte till skott med det, finns för mycket annat som "behöver" göras först, inte för att det blir gjort men ändå... ;)

    Kram och trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.