tisdag 25 februari 2020

Önskedrömmar till köket

Jag som faktiskt gillar att vistas i köket, gillar att laga mat och fixa. Ja, jag kan ha önskedrömmar. Får man ha det? Eller anses man kanske vara materialistisk då.


Nåja hur som haver så har jag ingen köksmaskin, jag strimlar och hackar manuellt i gamla ärvda prylar. Det går bra, ja faktiskt.


Men om jag hade råd så skulle jag satsa på en köksmaskin, en sån här snygg. 30% rabatt på den just nu. En annan pryl i samma serie är en ny brödrost.


Den vi har används flitigt och är en jättebillig variant från Rusta. Den funkar si så där men inte så jättebra om jag ska vara ärlig. Önska får man. När jag ändå är och svävar upp i det blå så kolla in måttsatsen i guld. Lyxigt värre. Inte plast i alla fall. 

 Kokböcker är alltid kul, man kan ju lära sig något nytt liksom. Älskar böcker med fina bilder som ger mig inspiration.

Köksmaskinen finns här
Brödrosten här
Måttsats i guld hittar du här
Kokboken finns här.
Grytan på kampanj här

Kram Pia

Annonslänkar till Royal Design

8 kommentarer:

  1. Hej och godmorgon!
    Oj vilka fina saker. När jag bodde i USA fanns det ett märke som hette The Pampered Chef och de hade de mest drömmiga kökssaker man någonsin kunde önska sig. Jag skulle nog behöva en köksmaskin som knådar mina degar, för det är jag så urdålig på.

    Ha en underbar dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att knåda degar för hand så det blir bra är svårt. Ska googla på Pempered Chef. / Pia

      Radera
  2. Ibland är det märket som kostar och att en RUSTA kan vara lika bra om inte bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja så kan det ju vara men både micron och brödrosten är verkligen inte bra. Men så får det vara. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Tänk att Moulinex använder jag med när jag ska riva / skiva i köket, och klart bäst- utan protest!! 😂👌
    Märket spelar mindre roll, bara den är funktionell.!!
    Kraaam Kate 🌷

    SvaraRadera
  5. Ja dom gör sååå snygga saker, SMEG. En fröjd för ögat att ha i köket! En ny brödrost skulle sitta fint, min är nog 40 år gammal hi hi.
    KRAM till dig från Titti

    SvaraRadera
  6. Klart man får ha önskedrömmar och skaffa sig hjälpmedel i köket! Ibland blir det lite larvig hysteri om konsumtionen och materialismen kan jag tycka...
    Själv har jag faktiskt de där SMEG-brödrostarna i alla våra hus, i olika färger och de är verkligen jättebra! Snygga och rejäl kvalitet. Finns lite extra tilllbehör som t ex toastgaller till också (har det till den här hemma, men har faktiskt inte testat dem...)
    Jag skulle också behöva köpa en assistent som hjälpmedel till deg-knådandet. Känner att jag inte riktigt får till det för hand och det är ju mycket roligare om det går bra när man bakar...
    River, skivar och hackar det gör jag för hand... har en matberedare som bara står för att jag köpte en rätt billig BOSCH , som inte alls är så himla bra...

    Trist att ni fick betala så mycket för otillräcklig städning... :( Vi köpte till städning förra året när vi hyrde, och det var nog just den summan ni fick betala... så de kanske bara har ett pris, oavsett hur mycket eller lite slarvigt de anser att det är om det inte är helt okej...

    Tack rara du för de fina orden om vår hytte!

    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Ja det vore ju en dröm minsann, hihi nostalgi känner igen den där orange handjagaren eller vad man ska kalla den, sådan har mamma och pappa =D

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.