onsdag 26 februari 2020

Hålla masken på toa

Jag var tvungen att ta en sväng om på apoteket för att hämta ut lite medicin. Medans jag väntade på min tur så lockades jag av reklamen. 

Ja, jag gjorde ju det, mänskliga jag. Det hängde några påsar med ansiktsmasker där och så tänkte jag att kanske det skulle pigga upp min glåmiga vinterhy lite. 


Jag tog en påse och gick sedan till kassan. Jag tror det är kampanj på dom sa apotekaren. Ta tre betala för två. Ja varför inte tänkte jag och tog en varje sort. Nu testar jag gurka och aloe vera.


Märklig känsla att smeta på det där glansiga och kletiga i ansiktet. Vad håller jag på med? 


 Efter ca. 20 minuter så skulle jag försiktigt dra av masken. Woow! Det funkade.


Riktigt skönt och huden kändes fräsch och ren efteråt.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset, har nämligen några ansiktsmasker stående på toa jag med. Kanske dags att testa nån av dem.
    Härligt när det spänner i huden och att man känner sig som en nyponros efteråt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja du är en härlig person som till fullo bjuder på dig! lLite galen är du nog , få se vad han som vaknar upp med dig i morn tycker...
    Visst är det kul att experimentera med olika preparat som är (vad vi tror)bra för hyn.Du blir vacker av din optimism över alla grejor du gör!
    Kramar. astrid.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.