tisdag 6 augusti 2019

Solrostid

Nu börjar dom blomma. Solrosorna som maken satt och som fåglarna planterat. 

Jodå jag har haft ett finger med i spelet jag med. Blandade känslor här eftersom jag snart ska återgå till jobb igen. Är inte alls klar med sommarledigheten. 

Semester är ju bra härligt och välbehövligt. Jag delade upp lite i år. Kanske inte så klokt så här i efterhand.  Gjort är gjort. Spelar ingen roll att solrosorna står där och prålar. 

Nåja jag beundrar solrosorna och bakar kakor till namngivningen. Asså.. när det gäller så ska det liksom bara bråka och inte bli bra. Jag får göra om, göra rätt som man säger.  Skitkakor! 

Gårdagen ägnades åt att umgås med goda vänner i Norrtälje. Så mysigt. Fixade en lätt lunch tillsammans, snackade skit och skrattade. Vi tog en tur efteråt utåt kusten på Väddö. Vackert där i havsbandet. Avslutade med en kvällsmacka på vår altan i ljuset av fotogenlampor. Just så som livet kan vara när solrosorna blommar. Ja och när man har lite ångest för att semestern snart är slut.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hej Pia,
    Så vackra solrosor! Jag förstår din jobbångest, jag börjar känna likadant. Vi lärare börjar nästa tisdag och eleverna kommer den 19.
    Trevligt med Norrtälje-utflykt!
    Kram och ha en fin dag,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Vet att jag kände likadant när man skulle tillbaka till jobbet efter semestern.
    Vilken härlig utflykt ni gjorde till Norrtälje.
    Och hoppas du lyckas idag med ditt kakbak.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.