tisdag 12 december 2017

Tomtecity

Då var det bara 12 nätter kvar liksom. Vi har genrep på jobbet. 

Musikförskolan levererar skönsång och instrumental klassisk julpsalm på entonsflöjter. Nu tändas tusen juleljus ljuder så fint i snöyran. Vackert så det förslår. Ni anar inte.

Jag fylls äntligen av den där julkänslan. Innan jag slirar hemåt i vinterhalkan så knipsar jag några grankvistar till prydnad inför morgondagens tillställning.  Tar fram några ljuslyktor och pysslar lite extra. Känner ett visst ansvar att det ska kännas mysigt att som förälder komma på luciafirande och frukost. Ja själva frukosten, skinkmackan m.m. fixar ju kokerskan, men ändå.

 Det här med traditioner och kultur känns viktigt för mig. Att föra en viss känsla vidare in i framtiden. 

Väl hemma så åker tomtarna fram. Jag pyntar vårt hem som jag alltid gjort. Pyntar med tomtar till Lucia.

Jag hoppas och önskar att mina barn kommer göra liknande. Ja eller att de hittar en egen tradition att föra vidare i generationer. Välkommen till Tomtecity. 
Där tändas tusen juleljus.💓



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Godmorgon och trevlig Lucia!
    Jag har inga julkänslor ännu men kanske de infinner sig om jag tar fram tomtarna, som du har gjort.
    Jag skall göra ett försök efter jobbet.

    Ha en fin dag!

    Kramen, Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  2. Härligt med sina traditioner som man har skapat. Ha en fin och bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja oja så viktigt! Tror barnen tycker det också. Fina tomtar du har. kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så viktigt jobb du har Pia! Det finns säkert stackare hos dig också som inte har så roligt hemma under jul.

    Hoppas du får en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.