onsdag 20 december 2017

Julens dryck & goda burgare

Tjingeling!
🎅
Så blev det äntligen onsdag denna vecka. Jag går på julledighet. Det ska firas med julens dryck. 

Julmust. Jag är barnsligt förtjust i det. Gärna lightvarianten även om jag vet att det inte är så bra med dessa konstigheter istället för vanligt socker. 

I dag ska jag åka och hämta hem mamma. Nu får det allt räcka med sjukhusvistelse tycker vi. Kanske hinna med och orka ta tag i julpyntet på riktigt. Vi får se.

Tips på enkel middag blir hemmaburgare. Jag kör kycklingburgare. Serverar med grovt hamburgerbröd, sallad, inlagd gurka, dressing, picklad rödlök och köpt pommes. Allra bäst är ju kålrotspommes eller sötpotatisstripes tycker jag. Fast ibland så blir det snabbvarianten.

Kycklingburgare
 
4 port.
3 kyckling filéer
1 ägg
1/2 dl hackad färsk koriander(behövs inte)
1 liten finhackad lök
1 tsk salt
svartpeppar
smör

🍔 🍔 🍔 
Mixa filéerna till färs och tillsätt resten av ingredienserna. Forma till burgare och stek i smör ca. 5 min/ sida på medelhög värme.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Så skönt med ledighet nu inför julen. Jag är inte så stort fan av julmust, men ett glas eller två i jul det lär det bli. Kycklingburgare är gött :-)
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.