lördag 18 november 2017

Ostron, krabba och städlördag.

Kan du handla krabba bad maken. 

Jo men visst, vi har en väldigt fin fiskdisk på arbetsortens ICA. Där råkade jag få syn på ostronen. Ja men varför inte tänkte jag. Bara varsitt för att fira lite. 

 Jag kan ju säga så här... Det slank ner. Fniss! Krabban var matad och fin, full med rom såååå gott. I morgon så ska jag bjuda dig på lunch någonstans sa maken. I dag lördag så kände jag att vi hade sååå mycket att göra här hemma. Som att städa, dra lakan, skura badrum, vika tvätt, dammsuga, m.m.  Vi struntar i stan och lunch tyckte jag. 

Vi hjälptes åt och sen så inhandlades det färg till rören i bägge badrummen. Nu ska det bli fräscht igen.  Jag tror banne mig jag fått krafterna tillbaks. Kan det bero på omega 3? Hur som haver så vaknade jag pigg som en lärka kl. 06.00 och jag är vaken ännu. Ha Ha!

 Solen ligger lågt och bildar fina skuggspel på väggen. Snart blir det middag för fyra här och sen "Så mycket bättre" Kanske jag hinner kolla in julkuddarna i linneskåpet också.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Så härligt att du känner dig på topp och att krafterna är tillbaka. Ostron har jag bara ätit en gång, och det var ingen hitt tyckte jag.
    Ha en fin lördagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.